مقاله انگلیسی مدیرت ترجمه شده مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با منبع بیرونی فعال: رویکردی بر مبنای درخت دودوئی

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M371

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیرت ترجمه شده مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با منبع بیرونی فعال: رویکردی بر مبنای درخت دودوئی

عنوان انگلیسی:

Distributed Key Management in Dynamic Outsourced Databases

چکیده فارسی:

تصمیم برای پایگاه های داده با منبع بیرونی در بسیاری از سازمان ها به دلیل هزینه های رو به افزایش مدیریت داخلی و حجم بالایی از اطلاعات، به صورت راهبردی می باشد. ماهیت حساس این اطلاعات، نیاز به مکانیسم های قوی تر را برای حفاظت از آن در برابر افشای غیرمجاز، افزایش می داده است. رمزدار کردن متمرکز برای کنترل دسترسی در سطح مالک داده ها، به عنوان یکی از روش های مدیریت این مسئله می باشد. به هر حال هزینه بالای آن، این کار را غیرعملی و سخت می سازد. رویکرد رمزنویسی توزیع شده به عنوان یکی از گزینه های نویدبخش می باشد که کلیدها به کاربران بر مبنای امتیازات مشخص شده آن ها توزیع می شود. اما در این مورد، مدیریت کلید در مواجهه با بروزرسانی مستمر پایگاه داده، دردسر ساز بوده و به عنوان موضوع قابل بحثی می باشد.

در این مقاله، روش جدیدی را بر مبنای درخت دودوئی مطرح می کنیم. با استفاده از خصوصیات نهفته این ساختارهای داده، پیچیدگی های مرتبط به مدیریت کلید، و همچنین هزینه های آن، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تغییر در ساختار درخت دودوئی در موارد بروزرسانی مکرر محدود می باشد. تحلیل های آزمایشی مقدماتی به اثبات اعتبار و کارایی روش ما می پردازد.

  1. ۱. مقدمه

پایگاه داده با منبع بیرونی به دلیل افزایش قابل توجه در اندازه پایگاه داده و هزینه های مرتبط به مدیریت آن ها بسیار رایج می باشند. این پایگاه های داده توسط شخص ثالث میزبانی می گردد، که خدماتی را برای کلاینت ها (مشتری) برای دسترسی بدون اختلال به آن ها فراهم می کنند. صاحبان داده می توانند اکنون تمرکزشان را بر روی قابلیت کسب و کار استراتژیک خود، با توجه به اینکه پایگاه داده با منبع بیرونی آن ها توسط بهترین کارشناسان با جدیدترین نوآوری و هزینه های پایین اداره می گردد، قرار دهند. امید می رود که این روش منجر به افزایش بازدهی و همچنین صرفه جویی در هزینه گردد.

از این رو پایگاه های داده با منبع بیرونی با چالش های جدیدی روبرو می باشند. مهمترین آن موضوع محرمانه بودن داده ها با حضور داده های حساس می باشد. بسیاری از شرکت ها داده های خود را به عنوان دارایی بسیار ارزشمند تلقی می کنند. بنابراین حفاظت از این داده ها در برابر دسترسی تغییرمجاز به انضمام ایجاد کنندگان آن مهم می باشد. مخفی سازی پایگاه داده به عنوان راه حلی برای جلوگیری از افشای اطلاعات حساس به ویژه در شرایطی که سرور پایگاه داده در خطر می باشد، است. این داده ها در بخش سرور حفاظت شده و این امکان را برای افراد مجاز ایجاد می کنند تا دسترسی به پیام های معمول از پایگاه داده داشته باشند. به هر حال این راه حل کافی نمی باشد زیرا امکان دسترسی به پایگاه داده را از طریق جستجوهای بلبداهه امکان پذیر نمی سازد. تکنیک های انعطاف پذیرتری نیز بر مبنای ذخیره سازی اطلاعات اضافی فهرست سازی شده با توجه به پایگاه داده مخفی شده، مطرح شده است. این شاخص ها توسط DBMS برای فعال کردن جستجوها در ارتباط با داده های رمزگذاری شده بدون آشکار کردن جستجو یا نتایج داده بکار گرفته می شوند. شکل ۱ این مکانیسم را توضیح می دهد. در ابتدا کاربر موارد جستجو شده را به مالک که به حفاظت از اطلاعات جانبی مورد نیاز برای تفسیر آن به منظور معرفی مناسب آن به سرور ۱ می پردازد، ارسال می کند. سپس جستجوهای انتقال یافته بر روی پایگاه داده مخفی در محل سرور ۲ به اجرا در می آید. زمانی که این موارد به اجرا گذاشته شد، نتایج به صورت رمزی به مالک آن که به رمزگشایی  آن ها می پردازد، ارسال شده و متغیرهای چندتایی را که بر مبنای حقوق تعیین شدن کاربرمد نظر قرار نگرفته اند، جا به جا می کند. در نهایت، نتایج به کاربر به صورت متنی ارسال می گردد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد