مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده: بررسی سیستم های حسابداری مشتری به عنوان یک منبع مزیت رقابتی پایدار

مشخصات محصول
قیمت:23000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۶

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۳۰  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H249

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  بررسی سیستم های حسابداری مشتری به عنوان یک منبع مزیت رقابتی پایدار

عنوان انگلیسی:

An investigation of Customer Accounting systems as a source of sustainable competitive advantage

چکیده فارسی:

این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که آیا استفاده از سیستم های حسابداری مشتری برای اهداف تخصیص منابع یک منبع مزیت رقابتی پایدار است. بر اساس مجموعه ای از داده های طولی که عملکرد شرکت هایی را مقایسه می کند که حسابداری مشتری و معیارهای صنعت آنها را اتخاذ می کنند، متوجه می شویم که عملکرد مالی اتخاذ پسین را افزایش می دهد و منجر به عملکرد مثبت غیر طبیعی قابل توجه در برابر متوسط ​​معیارهای صنعت (۵-۴٪ – سطح اختلاف ROA) در دو سال اول بعد از اتخاذ می شود. با این حال، ما نیز نشان می دهیم که این تاثیر در طی زمان تشدید می شود و نشان می دهد که بکارگیری سیستم های حسابداری مدیریت یک منبع موقت به جای مزیت رقابتی پایدار است. نتایج برای سایر رویدادهای استراتژیک در زمان اتخاذ، رقابت مختلف همتایان، و تاثیر عوامل دیگر که می تواند برای نفوذ در عملکرد شرکت مورد انتظار باشند، قوی هستند. ما در مورد مفاهیم این یافته ها برای تحقیق و فعالیت حسابداری مدیریت بحث می کنیم.

کلید واژه ها: حسابداری مشتری، سیستم های حسابداری مدیریت، مزیت رقابتی پایدار، قابلیت های پویا، عملکرد

  1. مقدمه

ایجاد عملکرد مالی برتر با بهره برداری از منابع مزیت رقابتی پایدار، تلاش مداوم برای شرکت های تجاری در سراسر جهان است. نقش حسابداری مدیریت در این تلاش هنوز هم مورد بحث است. برخی استدلال کرده اند که سیستم های حسابداری مدیریت نه تنها مزیت رقابتی منحصر به فرد را به خودی خود فراهم نمی کنند، بلکه به عنوان یک مکانیسم پشتیبانی برای سایر چیزهای مهم تر عمل می کنند (گرانلوند و لوکا، ۱۹۹۸؛ پورتر، ۱۹۹۶). با این حال، شواهد تجربی برای پشتیبانی از این پیشنهاد پدید آمده است در این مورد که حسابداری مدیریت ممکن است یک بخش محوری تر در موقعیت رقابتی شرکت ها، با نشان دادن تاثیر مثبت بر عملکرد مالی اجرای تکنیک های حسابداری مدیریت استراتژیک مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت (کاگوین و بوومن، ۲۰۰۲ ؛ کندی و افلک-گریوز، ۲۰۰۱) و کارت امتیاز متوازن (کرابتری و دبوسک، ۲۰۰۸؛ دیویس و آلبرایت، ۲۰۰۴) ایفا نماید.
با این حال، حتی اگر یک اجماع برای آن وجود داشته باشد – یک راه یا روش دیگری – مدیریت سیستم های حسابداری می تواند به مزیت رقابتی منجر شود، هیچ توافقی در مورد اینکه آیا این مزیت به طور کلی موقت یا پایدار خواهد بود وجود ندارد. برخی استدلال می کنند که این اطلاعات مربوط به هزینه ممکن است به مزیت رقابتی پایدار منجر شود اگر آن، به عنوان مثال، استفاده کارآمد تر از منابع و یا افزایش ارزش برای مشتریان را تسهیل نماید (کینیوینی و تنوسی، ۲۰۱۰). با این حال، آهرنز و چپمن (۲۰۰۶) نشان می دهند که گزارش عملکرد و عناصر محاسبات تکنیک های حسابداری مدیریت مانند کارت امتیازی متوازن و هزینه یابی بر مبنای فعالیت به تنهایی نمی تواند منابع مزیت رقابتی پایدار باشند، چون این تکنیک ها کاملا ارائه دهنده اطلاعات می باشند، و معمولا بیش از حد برای کپی کردن آسان هستند. این مسئله تقلید ناپذیر بودن بطور ویژه ای قابل توجه است، بدلیل اینکه مسلما نقش مهمی در تعیین پایداری مزیت رقابتی در بازارهای رقابتی ایفا می کند چون تقلید آسان قابلیت ها مستلزم اتلاف سریع تر سودهای غیر طبیعی می باشد (بارنی، ۱۹۹۱؛ تیس، پیسانو، و شون، ۱۹۹۷).

این مقاله به بررسی این می پردازد که آیا سیستم های حسابداری مدیریت می توانند یک منبع مزیت رقابتی باشند و سودهای مالی بالاتر که در دراز مدت پایدار می باشد ارائه کنند، یعنی اینکه آیا سودهای غیر طبیعی که آنها نشان می دهند در معرض خطر از رقابت دور شدن در طول زمان هستند. ما یک روش شناسی مطالعه رویداد سازگار طولی برای مطالعه اتخاذ سیستم های حسابداری مشتری (CA) برای مقاصد تخصیص منابع جایگزین می کنیم. اگر چه روش شناسی مطالعه رویداد در اصل برای مطالعات بازار سرمایه طراحی شده بود آن هم چنین ثابت کرده بود که در تحقیقات متعددی از اثرات عملکرد تکنیک های حسابداری مدیریت استراتژیک مانند مدیریت کیفیت (ایستون و جرل، تگزاس، ۱۹۹۸)، ارزش افزوده اقتصادی (کوردیرو و کنت، ۲۰۰۱)، هزینه یابی بر مبنای فعالیت (کندی و افلک-گریوز، ۲۰۰۱)، تحویل به موقع (کینی و ومپ، ۲۰۰۲)، و کارت امتیاز متوازن (کرابتری و دبوسک، ۲۰۰۸) مفید می باشد.
حسابداری مشتری (CA) و به ویژه تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری (CPA)  برای مدتی موضوعات مرتبط برای محققان حسابداری مدیریت و پزشکان بوده اند. اهمیت آن با ظهور هزینه یابی بر مبنای فعالیت اذعان شد همانطور که این تکنیک ها می تواند برای فراهم کردن حسابداران مدیریت با فرصت بهتری برای توضیح هزینه های منابع مورد استفاده در ارائه خدمات به مشتریان گسترش یابد (کوپر و کاپلان، ۱۹۹۱، ۱۹۹۲). به طور سنتی، موضوعات مربوط به CA بیشترین توجه به حوزه بازاریابی به دلیل موقعیت محوری مشتری در نظم بازاریابی دریافت کرده است. با این حال، پتانسیل حسابداران مدیریت که نقشی فعال در مدیریت سودآوری مشتری ایفا نموده است به طور مداوم مورد تاکید قرار می گیرد.  فاستر و یانگ (۱۹۹۷، ص ۶۹) تاکید کردند که موضوع سودآوری مشتری “به وضوح دارای محتوای حسابداری اصولی می باشد”.  اخیرا، این موضوع در مجله مدیریت بازاریابی موضوع ویژه در مورد “رابط بازاریابی / حسابداری” (جلد ۲۴، شماره ۷-۸) تکرار شد.  مک مانوس و گویلدینگ( ۲۰۰۸، ص ۷۷۱) اظهار داشتند که: “به نظر می رسد که پتانسیل قابل توجهی برای حسابداران به منظور استنتاج مباحث تمرکز مطرح شده در ادبیات بازاریابی برای پیشبرد بیشتر اقدامات حسابداری مشتری مداری عملکرد وجود دارد. سودآوری مشتری و مدیریت ارزش مشتری نیز برای شاغلان حسابداری مدیریت که به دنبال تعداد فزاینده ای از شرکت هایی  هستند که  استراتژی های مشتری گرا را جستجو می کنند به موضوع مهمی تبدیل می شود. نهادهای حرفه ای پیشرو حسابداران مدیریت شامل موضوع و ضوابط حسابداری مشتری / سودآوری / ارزش در مجوعه آنها از دستورالعمل های جامع در مورد موضوعات مهم حسابداری می باشد (اپستاین و یوثاس، ۲۰۰۸؛ IMA، ۲۰۱۰). علاوه بر این، یک نظرسنجی شامل حدود ۲۵ درصد از ۷۰۰۰۰ عضو CIMA در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که: “اندازه گیری سودآوری مشتری [. . . ] به یک ‘ باید داشته باشد’ در داخل بسیاری از سازمان ها تبدیل می شود و اینکه یک فرصت جالب برای حسابداران مدیریت برای اضافه کردن ارزش قابل توجه و کار در کنار همکاران خود در بازاریابی، فروش و استراتژی پیشنهاد می کند ( CIMA، ۲۰۰۸، ص ۵).

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد