مقاله انگلیسی ترجمه شده عملکرد حال حاضر سیستم اطلاعات حسابداری موسسات قرضه های کوچک اسلامی از طریق اجرای بانکداری همراه

مشخصات محصول
قیمت:18500تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول: h143

عنوان فارسی:

مقاله  انگلیسی ترجمه شده عملکرد حال حاضر سیستم اطلاعات حسابداری موسسات قرضه های کوچک اسلامی از طریق اجرای بانکداری همراه

عنوان انگلیسی:

The current practice of Islamic microfinance institutions’ accounting information system via the implementation of mobile banking

چکیده فارسی:

موسسات مالی اسلامی کوچک (IMFLها)، برای ارائه وام بلاعوض به جهت ترویج تجارت در توسعه کارآفرینی در میان وام گیرندگان مالی کوچک، می باشد. این مقاله به طور انتقادی، در مورد شیوه های فعلی IMFIها در جنبه های زیر بحث می کند: ۱) ارزش های اجتماعی از دیدگاه اسلامی که می تواند سهم مثبتی برای قرضه های کوچک اسلامی ارائه دهد، ۲) استفاده از بانکداری همراه به جهت توانایی خود برای گسترش دسترسی به خدمات مالی، و ۳) اجرای بانکداری همراه در تسهیل سیستم اطلاعات حسابداری. این مطالعه امیدوار است که به یافته های قابل توجهی نسبت به فراهم آوردن زمینه مناسب برای مدل موفق IMFLها کمک کند.

کلید واژه ها: قرضه های کوچک(MF)؛ موسسات مالی اسلامی کوچکIMFI، بانکداری همراه (MB)؛ سیستم اطلاعات حسابداری(AIS)؛ فن آوری اطلاعات(IT).

۱- مقدمه

مالزی نسبت به حفظ رشد اقتصادی و کاهش فقر سخت تلاش کرده است که به وسیله کاهش نرخ فقر کشور به ۷/۱ درصد در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با ۵/۱۶درصد در سال ۱۹۹۰ نشان داده شده است. مکانیزم مورد استفاده برای کاهش فقر در مالزی، تأسیس سه موسسه اصلی قرضه های کوچک اسلامی (IMFIها) می باشد که آنها  Amanah Ikhtiarمالزی (AIM)، صندوق اقتصادی برای کارآفرینان گروه ملی (TEKUN) وYayasan Vsaha Maju  (YUM) می باشند .منحصربه فرد بودن یک IMFI در مقایسه با نهادهای قرضه های کوچک معمولی (MFI) این است که آن باید اصول اسلامی که توسط شریعت، شامل قرآن کریم، سنت و فقه قبلا تعیین شده است را متحمل شود.

بنابراین این اسلام است، به عنوان روشی از دستورات زندگی مومنان (مسلمانان) برای زندگی بر مبنای قرآن کریم (کتاب مقدسی که شامل حرف های خداست)، و سنت (گفته ها، مصوبات و اقدامات حضرت محمد صلوات الله علیه (ص)). چند تحقیق توجیه کرده است که کاهش فقر را می توان با انجام عملکرد اجتماعی بدست آورد: توانایی گسترش وام به دریافت کنندگان وام با پتانسیل بیشتر که از لحاظ جغرافیایی در مناطق فقیرتر دارای دسترسی سخت تر می باشند؛ و همینطور می توان با عملکرد مالی بدست آورد: عملکرد سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)IMFIها در بخش پرداخت وام و بازپرداخت وام.

در دستیابی به عملکرد فوق، نوآوری توسط بانک نگارا مالزی (BNM) که بانکداری همراه (MB) نامیده می شود، توصیه شده است که قابلیت در دسترس بودن توسط همگان را به منظور دسترسی به خدمات مالی دارد.

۱-۱- موسسات اسلامی قرضه های کوچک

مفهوم قرضه های کوچک (MF) توسط دکتر محمد یونس، بنیانگذار بانک گرامین بنگلادش و دریافت کننده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.MF ، حالتی از تأمین مالی برای خدمت به مردم فقیر در کمک به خود برای مستقل شدن به لحاظ اقتصادی و خوداشتغالی می باشد. در این حالت از تأمین منابع مالی، به مردم فقیر، اعتبار و یا وام برای تأمین مالی درآمد آنها به جهت تولید فعالیت های تجاری اختصاص داده شده است.MF ، به عنوان جایگزینی برای موسسه خیریه ای که به فقر اجازه نمی دهد تا مستقل باشند و ابتکار عمل نداشته باشند، دیده خواهد شد. مدل های MF می تواند با توجه به انعطاف پذیری آن، تکرار شود و باید با توجه به ویژگی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محلی منطبق شود.

با این حال در کشورهای مسلمان مانند مالزی، اقداماتی برای اجرای قرضه های کوچک اسلامی انجام گرفته است (IMF). به طور عمده این مورد به دلیل رابطه اعتقاد قوی است که کاهش فقر و پایداری اجتماعی می تواند با موفقیت با استفاده از راه حل های مبتنی بر شریعت (قانون اسلامی) از طریق ایجاد سیستم مالی اسلامی بدست آید. بودن یک زیر مجموعه ای از سیستم اقتصاد و مالی اسلامی، صندوق بین الملل پول، دارای ویژگی های منحصر به فردی از ارائه فرصت ها در استفاده از یک سیستم پایدار با ارائه نرخ خوب از بازده در یک سناریوی ایده آل می باشد.

علاوه براین، اهداف اجتماعی اقتصادی اسلامی که شامل عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی ، بهره وری و ثبات می باشد، از طریق تأمین مالی اسلامی بدست خواهد آمد. با توجه به شواهد بدست آمده، IMF، با چندین صفات در ارائه یک سیستم پشتیبانی برای فقیرترین فقرا، نشان داده شده است. ویژگی های دینامیک آن، از عواقب ناشی از ویرانی ساختاری جلوگیری می کند، همانطور که  IMFبر عوامل اخلاقی ، معنوی و اجتماعی برای ترویج برابری و عدالت برای رفاه جامعه تأکید می کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد