مقاله انگلیسی حسابداری:افشای سرمایه فکری و شکاف اطلاعاتی

مشخصات محصول
قیمت:19000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۲  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H255

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  افشای سرمایه فکری و شکاف اطلاعاتی: شواهدی از چین

عنوان انگلیسی:

Intellectual capital disclosure and the information gap: Evidence from China

چکیده فارسی:

تحقیق ما به بررسی میزان و کیفیت افشای سرمایه فکری (IC) توسط شرکت های چینی می پردازد، و همچنین

عنوان بررسی می کند آیا روش های افشای شرکت های چینی انتظارات ذینفعان را برآومقوله می سازد. یک

رویکرد آمیخته، ترکیبی از عناصر کمی و کیفی، استفاده شد. شاخص های کدگذاری IC به عنوان یک ابزاری برای تجزیه و تحلیل گزارش های سالانه ۱۰۰ شرکت برتر پذرفته شده در بورس سهام آ توسعه داده شد. نتایج

نشان می دهد که سطح فعلی افشای IC از نظر میزان و کیفیت بسیار بالا بود و هیچ شکاف اطلاعاتی معناداری

بین انتظار ذینفعان چینی و روش های افشای واقعی شرکت های چینی وجود ندارد. این تحقیق شواهد بیشتری درمورد وضعیت افشای IC در کشور چین فراهم می کند، و کمک هایی به ادبیات موجود میکند.

کلید واژه ها: افشای سرمایه فکری، ذینفعان، چین

  1. مقدمه

گذار به یک اقتصاد مبتنی بر دانش در دهه های اخیر روند ایجاد ثروت منتقل شده است (چو، چان، و وو، ۲۰۱۱). سرمایه فکری (IC)، در اشکال تحقیق و توسعه (R&D)، فن آوری اطلاعات، تصویر شرکت، روابط مشتری، همکاری های تجاری، شایستگی های کارکنان، و غیره، به عنوان مهم ترین محرک ارزشی برای شرکت های مدرن جایگزین سرمایه مالی و فیزیکی شده است. همانطور که دیوی، اشنایدر، و دیوی (۲۰۰۹) نشان می دهند، “سرمایه فکری به طور فزاینده ای به عنوان مهم ترین دارایی برای عملکرد کسب و کار و پایه و اساس رهبری و تمایز بازار شناخته می شوند” (ص ۴۰۱). برخی از محققان (به عنوان مثال قوش و وو، ۲۰۰۷؛ مارتین-د-کاسترو، دلگادو-ورد، لوپز-سائز، و ناواس لوپز، ۲۰۱۱) استدلال می کنند که IC یک ایجاد کننده ارزش کلیدی برای شرکت ها برای دستیابی و حفظ یک مزیت رقابتی است. نمونه بارز برای اهمیت IC شکاف در حال افزایش بین ارزش دفتری و ارزش بازاری شرکت های در بازار سهام است، که اغلب به عنوان “ارزش پنهان” یاد می شوند (موریتسن، لارسن و بوخ، ۲۰۰۱). اگر چه ما نمی توانیم نابرابری های در حال گسترش را به طور کامل به IC نسبت دهیم، این احتمال وجود دارد که IC عامل اصلی برای “ارزش پنهان” است.

مطابق اقتصاد فعلی مبتنی بر دانش، به طور فزاینده ای شرکت ها اهمیت IC برای موفقیت مالی آینده را درک می کنند و در نتیجه به شدت در IC سرمایه گذاری می کنند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها، به ویژه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، سعی در گزارش IC خود در گزارشات مالی سالانه شرکت به صورت داوطلبانه برای نشان دادن کیفیت برتر خود به بازار و همچنین جذب سرمایه گذاران بالقوه کرده اند (آن، دیوی، و اگلتون، ۲۰۱۱). افشای IC نیز یک ابزار موثر برای شرکت ها برای کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و بهبود رابطه خود با ذینفعان مختلف در نظر گرفته می شود (یی و دیوی، ۲۰۱۰).

این تحقیق به بررسی میزان و کیفیت افشای IC توسط شرکت های چینی، و همچنین به بررسی روش های افشای شرکت های چینی در برآوردن انتظارات ذینفعان می پردازد. یک رویکرد آمیخته، ترکیبی از عناصر کیفی و کمی، استفاده شد. شاخص کدگذاری IC به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل گزارش های سالانه ۱۰۰ شرکت برتر چینی پذیرفته شده در بورس با سهم آ توسعه داده شد. نتایج نشان می دهد که سطح کنونی افشای IC از نظر میزان و کیفیت بسیار بالا بود، و هیچ شکاف اطلاعاتی معنی داری بین انتظارات ذینفعان چینی و عملکرد افشای واقعی شرکت های چینی وجود ندارد.

تحقیقات ما به ادبیات موجود IC به روش های زیر کمک می کند. اول، به تحقیقات محدود درمورد افشای IC در زمینه چین کمک می کند. به ویژه، پژوهش ما به بررسی این موضوع می پردازد که یک شکاف اطلاعاتی فاصله بین افشای اطلاعات IC و انتظارات ذینفعان چینی وجود داشته باشد. دوم، تحقیقات ما بینش های ارزشمندی در مورد انگیزه ها برای شرکت های چینی به افشا یا عدم افشای اطلاعات مربوط به IC خود را فراهم می سازند، که برای تنظیم کنندگان و سیاست گذاران درگیر در توسعه راهنمای گزارش دهی IC قابل اجرا برای محیط چین پیامدهای دارند

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد