مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده درس های زنجیره تأمین از بلایای طبیعی فاجعه آفرین در ژاپن

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:        ۲۲ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول:M107

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده درس های زنجیره تأمین از بلایای طبیعی فاجعه آفرین در ژاپن

عنوان انگلیسی:

Supply chain lessons from the catastrophic natural disaster in Japan

چکیده فارسی:

اگرچه مدیریت زنجیره تأمین از دیدگاه های مختلف بررسی شده است اما نقش زنجیره تأمین جهانی به عنوان مکانیسمی برای غلبه بر شکست های زنجیره تأمین به اندازه کافی بررسی نشده است. در این مقاله درباره واکنش های اخیری که شرکت های تولیدی در ژاپن به زمین لرزه ها، سونامی و فاجعه های هسته ای داشته اند بحث می شود. براساس مطالعات شرکت های تولیدی در ژاپن، این مقاله درباره فرآیند ترمیم زنجیره تأمین پس از بلایای شدید طبیعی و اختلالات بشری بحث می کند و از نظر برنامه ریزی برای بلایا و حصول واکنش ها، درس های زنجیره تأمین را منعکس می کند. قابلیت های بحرانی از اطلاعات زنجیره تأمین، قابلیت ترابری، و پراکندگی مورد بحث قرار گرفته است.

واژگان کلیدی: زنجیره تأمین جهانی، طراحی زنجیره تأمین، اطلاعات، برنامه ریزی تداوم کسب و کار، قابلیت نقل و انتقال زنجیره تأمین، پراکندگی زنجیره تأمین، تولید ژاپنی، فرایند بازسازی زنجیره تأمین، زلزله فوکوشیما

  1. ۱. ضربه های فاجعه آفرین

در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ زلزله ۸٫ ۹ ریشتری سواحل شمالی ژاپن را لرزاند و حتی سونامی پس از زلزله بسیار ویران کنند تر بود، هزاران خانه ویران شد و بسیاری از زیرساخت های اجتماعی مثل جاده ها و بندر ها تخریب شدند. شمار کشته شدگان بیش از ۸۶۰۰۰ نفر بود و بیشتر از ۱۳۰۰۰ نفر به عنوان گمشده ها ذکر شدند. ۵۵۰۰۰۰ نفر مجبور به تخلیه منطقه شدند. پس از آن بحران هسته ای فاجعه دیگری بود که این کشور را تکان داد و باعث رنج مردم و اقتصاد شد. در یک جمع بندی، زلزله عظیم در ژاپن و سونامی پس از آن، منجر به بوجود آمدن هزینه های گزافی به خاطر بلایای طبیعی در تاریخ مدرن شد. بانک جهانی تخمین زد که این فاجعه حدود ۲۳۵ بیلیون دلاربه ژاپن خسارت وارد کرده است. میزان این خسارت در مقایسه با دیگر حوادث اخیر کاملا واضح است. به عنوان مثال، مرکز ملی توفان در آمریکا در سال ۲۰۰۵ برای گردباد کاترینا در ایالت لوایسیانا مبلغ ۸۱٫ ۲ بیلیون دلار خسارت تخمین زد. در سال ۲۰۱۰ زمین لرزه هایتی در حدود ۸ بیلیون دلار هزینه داشت. در سونامی سال ۲۰۰۴ که کشور های هند، اندونری، سریلانکاو تایلند را لرزاند، ۹٫ ۵ بیلیون هزینه برای خسارت گزارش شد. زمین لرزه و سونامی در ژاپن، هردو زنجیرهای تامین داخلی و جهانی را مختل کردند. در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، ژاپن به عنوان دومین تولید کنند بزرگ جهان ترقی یافت و به عنوان یک مرکز تولید عمده در جهان شناخته شد. به عنوان مثال ژاپن ۶۰ در صد از سیلیکون مورد نیاز جهان که در تولید مواد اولیه تراشه های نیمه هادی اهمیت دارد، تامین میکند. ژاپن همچنین به عنوان بزرگترین تولید کنند جهان در حافظه های قابل دسترس و فلش ها”گونه ای از حافظه که میتواند داده ها را بدون منبع تغذیه حفظ کند” است. فلش ها نقش بسار مهمی در تهیه استانداردهای لازم برای کنترلر های منطقی، صفحه نمایش کریستال مایع و قطعات و مواد ال سی دی ها دارند. درست پس از این فاجعه، قیمت این مولفه ها در بازار جهانی ۲۰ درصد افزایش یافت و وابستگی زیاد جهان را به زنجیره تأمین ژاپن نشان داد.

این اختلالات فاجعه بار اثرات جدی بر عملکرد شرکت ها داشته است. به عنوان مثال، خودروسازان جهانی – مانند فورد، کرایسلر، فولکس واگن، وابسته به تامین کنندگان ژاپنی هستند و پس از زلزله و سونامیBMW، تویوتا و GMمجبور به تغییر در برخی از رنگ ها شدند. رنسیس، تراشه ساز بزگ خودرو و کامپیوتر در ژاپن، به شدت خسارت دید و یک ضربه بزرگ به صنعت خودروسازی در سراسر جهان وارد شد. به طور خاص، یک ماشین معمولی حدودا حاوی ۱۰۰ میکروکنترلر متفاوت است که به عنوان مغز خودرو کار میکند و ۴۰ در صد از عرضه جهانی از شرکت رنسیس تامین میشود. علاوه بر این تنها سایت های تولید کننده رنگدانه ها (مثل رنگ های مخصوصی که برای شدیدتر شدن رنگ های بدنه خودروها مورد استفاده قرار Xirallic میگیرند) به شدت آسیب دیدند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد