مقاله انگلیسی ترجمه شده: حسابرسی و نقش احکام دولتی در چین (حسابداری دولتی)

مشخصات محصول
قیمت:18500تومان
دسته بندی:

سال نشر:  ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۲۸      صفحه  WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h160

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده: حسابرسی و نقش احکام دولتی در چین (حسابداری دولتی)

عنوان انگلیسی:

Accounting fraud, auditing, and the role of government sanctions in China

چکیده فارسی:

ما از یک چشم انداز اقتصادی، حقوقی، و سیاسی منحصر به فرد چینی، برای بررسی تأثیر حسابرسان بر بروز تقلب در حسابداری، استفاده کرده ایم. به طور خاص، ما بررسی کرده ایم که آیا شرکت های حسابرسی بزرگ، بروز تقلب در صورت های مالی چین را کاهش می دهند یا خیر، چین بازاری در حال ظهور است که در آن، حسابرسان، با احکام دولتی قوی روبرو هستند، اما ریسک کم دادخواهی در ارتباط با عدم موفقیت حسابرسی وجود دارد.

ما دریافتیم که شرکت های حسابرسی شده توسط شرکت های بزرگ حسابرسی، کمتر احتمال دارد که مرتکب تقلب صورتهای مالی شوند. این اثر، برای صنایع منظم و برای تقلب مربوط به درآمد، قوی تر می باشد. نتایج ما، به شدت بر تقلب، به استثنای شرکت های فهرست شده در دیگر حوزه های قضایی، توجه داشته و از اقدامات جایگزین تقلب استفاده کرده، و برای حسابرسان به انتخاب خود حسابرسی کرده، و سایر مکانیزم های حاکمیت شرکتی را کنترل کرده است.

نتایج ما، نقش احکام دولتی را در تضمین کیفیت حسابرسی مشخص کرده، و دارای پیامدهای مهم عملی برای کمک به شرکت های حسابرسی بین المللی- وبه طور کلی تر، کسب وکارها- به منظور رقابت موفق در چین می باشند.

کلید واژه ها: اندازه حسابرس- تقلب صورتهای مالی- احکام دولتی- حاکمیت شرکتی

۱- مقدمه

در حال حاضر در چین، دومین قطب اقتصادی جهان است و با نرخ سریع تری از بسیاری کشورهای غربی ، در حال رشد می باشد. اندازه و رشد اقتصاد چین، بسیاری فرصت های کسب وکار را ارائه می دهد. با این حال، درک چشم انداز اقتصادی، حقوقی و سیاسی منحصر به فرد در چین، برای هر شرکت، به منظور رقابت موفق در چین، ضروری می باشد. یکی از تفاوت های برجسته با غرب، نقش مستقیمی است که دولت، در تشخیص و برخورد با تقلب حسابداری ایفا می کند. ما بر روابط بین میزان حسابرسان و بروز و عواقب ناشی از تقلب در صورتهای مالی در چین متمرکز شده ایم، محیطی که در آن، حسابرسان با ریسک دادخواهی کم، اما قوانین شدید دولتی برای عدم موفقیت حسابرسی روبرو هستند.

هدف از حسابرسی مستقل، ارائه تضمینی معقول می باشد که صورتهای مالی، عاری از تقلب یا موارد خطا هستند. در نتیجه، حسابرسی، در حصول اطمینان از عملکرد صحیح سیستم گزارشگری مالی، ضروری است. برخی از مطالعات دریافته اند که شرکت های حسابرسی بزرگ، با استفاده از اطلاعات کشورهایی که در آن ها، حسابرسان با خطر دادخواهی قابل توجهی مواجه هستند، حسابرسی با کیفیت بالاتری ارائه می دهند. در مقابل، سایر مطالعات، هیچ تفاوتی در کیفیت حسابرسی بین شرکت های حسابرسی بزرگ و کوچک در کشورهایی با سطح نسبتا پایین از حمایت قانونی برای ادعا کنندگان، را نیافته اند. با استفاده از چین به عنوان محیطی که در آن، حسابرسان با خطر دادخواهی ناچیز، اما قوانین سخت از سازمان های دولتی برای ارائه حسابرسی با کیفیت پایین روبرو هستند، بررسی کرده ایم که آیا شرکت های ممیزی بزرگ، بروز تقلب در صورتهای مالی را کاهش می دهند یا خیر.

از یک طرف، طرح دعوی بر علیه حسابرسان در چین، بسیار نادر است. دادگاه تنها تهام مورد تقلب بعد از اینکه دولت قوانینی برای تقلب وضع کرد، را قبول می کند. (به “چند مقررات در مورد بیانیه دعوای قضایی جعلی در بازار امنیت (۲۰۰۳)” تصویب شده توسط دیوان عالی کشور، رجوع کنید). اگرچه چند مورد به دادگاه آورده شده بود، اما هرگز مورد موفقی از دادخواهی سهامداران در برابر حسابرس با توجه به کیفیت کم حسابرسی، وجود نداشته است. با توجه به این محیط قانونی، واضح نیست که آیا حسابرسان به طور کلی و حسابرسان بزرگ به طور ویژه، انگیزه کافی برای ارائه خدمات حسابرسی با کیفیت بالا را دارند یا خیر.

از سوی دیگر، سازمان های دولتی مانند کمیته تنظیم مقررات امنیتی چین (CSRC)و وزارت مالیه، قوانین شرکت های حسابرسی را وضع کرده اند که موفق به شناسایی و گزارش تقلب در صورتهای مالی مشتریان نمی شوند. دولت چین تمایل به بهبود کیفیت صورتهای مالی به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی دارد. بسته به شدت تقلب، مجازات ها برای شرکت های حسابرسی در محدوده جرایم، رجوع به کمیته انضباطی برای تذکر، تعلیق از کار حسابرسی، و لغو مجوز می باشد. ما به دنبال روشن شدن این هستیم که آیا قوانین دولتی می تواند برای دارنده ی ادعای دادخواهی در تضمین کیفیت حسابرسی جایگزین شوند یا خیر؟

با استفاده از تمام اقدامات اجرایی دولت در برابر شرکت های چینی، که صورتهای مالی آنها برای تخلفات حسابداری به چالش کشیده شده اند، ما ۲۷۰ تقلب در صورتهای مالی متعهد در طول سالهای ۱۹۹۹- ۲۰۰۵ را شناسایی کرده ایم. ما دریافتیم که بروز تقلب در دوره نمونه ی ما، کاهش یافته است. ما همچنین دریافتیم که با وجود چشم انداز حقوقی بسیار متفاوت، قوانین دولتی در چین، به نظر می رسد اثر مشابهی در کیفیت حسابرسی، با دادخواهی در ایالات متحده داشته باشند. نکته مهم اینکه، ما نشان می دهیم که مشتریان حسابرسی شده توسط شرکت های حسابداری بزرگ، احتمال ارتکاب تقلب در صورتهای مالی کمتری دارند. صنایع خاص، با شدت بیشتری توسط CSRC با توجه به ملاحظات استراتژیک، تنظیم شده و مورد نظارت قرار گرفته اند.

این صنایع شامل انرژی، آهن و فولاد، پالایشگاه نفت و پتروشیمی، ارتباطات و ماشین آلات سنگین می باشند. از آنجا که این صنایع به طور بالقوه در معرض خطر بیشتر قوانین دولتی برای تقلب مالی قرار دارند، همانطور که انتظار داشتیم ، یک رابطه منفی میان اندازه شرکت حسابرسی و صورتهای مالی تقلب در این صنایع را دریافتیم. در چین، تقلب مربوط به درآمد، مهم تر از تقلب مربوط به دارایی می باشد، زیرا عملکرد درآمد، معیار مهمی برای عرضه اولیه، عرضه حقوق و حفظ وضعیت معاملات ارزی می باشد. علاوه براین، سرمایه گذاران بر بازده حسابداری برای ارزیابی عملکرد شرکت تکیه دارند. Firth و همکاران (۲۰۰۵) دریافتند زمانی که حسابرسان موفق به شناسایی و گزارش تقلب مرتبط درآمد، در مقایسه با تقلب مرتبط با دارایی نشده اند، احتمال بیشتری وجود دارد تا تحریم شوند.

براین اساس، نمونه ها را به تقلب مرتبط به درآمد و یا مربوط به دارایی تقسیم کرده ایم. ما دریافته ایم که ارتباط منفی بین تقلب و اندازه حسابرس برای تقلب مربوط به درآمد، قوی تر از تقلب مربوط به دارایی می باشد. برخی شرکت ها در نمونه ی ما، در دیگر کشورها و مناطق مانند ایالات متحده و یا هنگ کنگ به طور متقابل ذکر شده اند، و یا مشارکت-B  دارند. در نتیجه، چنین شرکت هایی به طور بالقوه، در معرض هردوی تحریم های دولتی و خطر دادخواهی قرار دارند. به منظور ارائه یک نمونه واضح تر از شرکت هایی که تنها در معرض تحریم دولت قرار دارند، این شرکت های متقابل ذکر شده را رها کرده و دریافتیم که نتایج ما، به طور محکم باقی می ماند.

نتایج ما همچنین برای توجه به شدت تقلب که توسط مجازات اعمال شده بعداز تقلب اندازه گیری شده است، محکم در نظر گرفته شده است. استنباط ما در مورد رابطه بین اندازه حسابرس و بروز تقلب حسابداری برای حسابرسان خود منتخب و کنترل مکانیزم های حاکمیت شرکتی که به طور بالقوه بروز تقلب را کاهش می دهند، همچنان محکم باقی می ماند. در نهایت، ما اقدامات جایگزین تقلب را با بررسی اقلام تعهدی غیرطبیعی بالا، بررسی کرده و نتایج مشابهی پیدا کرده ایم. مطالعه ی ما به متون دانشگاهی در سه سطح کمک کرده و دارای پیامدهای مهمی برای شرکت هایی که به دنبال رقابت در چین هستند، می باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد