مقاله انگلیسی ترجمه شده ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۲۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:    ۴۴     صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM7

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۵۰۰۰ تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره

عنوان انگلیسی:

Age Synthesis and Estimation via Faces

 

چکیده فارسی:

سن انسان، به عنوان یکی از خصوصیات فردی مهم، که می تواند مستقیما توسط طرح های متمایزی که از حالت چهره ناشی می گردد، تشخیص داده شود. به دلیل پیشرفت های سریع در گرافیک کامپیوتر و دید ماشینی، ترکیب سنی مبتنی بر کامپیوتر و برآورد آن از طریق چهره ها، اخیرا به عنوان موضوع رایج خاصی تبدیل شده که این به دلیل ظهور برنامه های کاربردی حقیقی زیادی در همانند هنرهای بدیعی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، کنترل امنیتی و نظارت بر نظارت، زیست سنجی، سرگرمی و هنر بدیعی می باشد. ترکیب سنی به معنی بازتفسیر تصویرچهره از نظر زیباشناختی به همراه روند پیری طبیعی  و تاثیرات جوان سازی بر روی چهره فرد می باشد. برآورد سن بر مبنای دسته بندی تصویرچهره به صورت اتوماتیک با در نظر گرفتن سن دقیق (سال) یا گروه سنی (محدوده سنی) چهره افراد، تعریف می گردد. به دلیل جزییان و پیچیدگی ، هر دو مسئله دارای جذابیت بوده، با این وچود برای طراحان سیستم برنامه های کاربردی بر مبنای کامپیوتر را به چالش می کشد. تلاش های زیادی در بخش های علمی و صنعتی در طی چند دهه گذشته به این موضوع اختصاص داده شده است. در این مقاله، به بررسی تکنیک های امروزی در ترکیب سنی بر مبنای تصویرو موضوعات برآورد می پردازیم. مدل های موجود، الگوریتم های رایج، عملکردهای سیستم، مشکلات فنی، پایگاه داده عمومی پیر شدن چهره، پروتکل های ارزیابی، و مسیرهای های نوید بخش آینده، با بحث های نظامند مد نظر قرار می گیرد.

کلیدواژه- پیری چهره، برآورد سن، ترکیب سنی، توالی سن، بررسی

  1. مقدمه

به عنوان ” پنجره ای به سمت روح بشر” چهره انسان اطلاعات قابل قبول مهمی را در ارتباط با خصوصیات فردی منتقل می کند. خصوصیات انسانی توسط مشخصه های چهره همانند هویت فردی، حالت چهره، جنسیت، سن، اصالت نژاد، و ژست، توجه زیادی را در دهه های گذشته از بخش های آکادمیکی و صنعتی به سمت خود معطوف داشته، از این رو تکنیک پردازش نمای چهره کاربردهای زیادی را در حوزه تصویر و گرافیک کامپیوتری ایجاد کرده است. دو مشکل اساسی در ارتباط با پیشرفت این تکنیک ها، الهام دهنده می باشد.

– ترکیب نمای چهره: به تفسیر نمای چهره با مشخصه های ترکیبی و مجزای چهره مورد نظر (هویت، سیما، جنسیت، سن،نژاد، ژست و غیره) می پردازد.

– تحلیل نمای چهره: به تفسیر نمای چهره از نقطه نظر مشخصه های چهره (هویت، سیما، جنسیت، سن، نژاد، ژست و غیره) می پردازد.

در میان این موارد، ترکیب و برآورد سنی بر مبنای چهره چهره به عنوان موضوع جالب توجهی در سال های اخیر به دلیل پیدایش برنامه های کاربردی جدید می باشد. مردم دارای این قابلیت که در اوایل زندگی شان در آن ها رشد یافته، می باشند، تا به تعیین سن بین ۲۰ و ۶۰ سال و درک سنی افراد با استفاده از چهره افراد با دقت بالا، و به طور متوسط، با توجه به گروه سنی آن ها بپردازند. برای مثال، ما می توانیم به آسانی به محاسبه سن البرت انیشتن بر مبنای شکل ۱ بپردازیم. مشخصا هنر بدیعی ی تواند به تصویرسازی و تصویری از سن واقعی با در نظر گرفتن تصاویر و یا توصیف چهره مورد نظر بپردازد. فروشندگان مواد الکلی با تجربه در کشور سوئد دارای توانایی زیادی برای برآورد دقیق سن با نقص پایین می باشند. سن چهره همچنین به عنوان یک سرنخ معنادار و وابسته به قراین در شبکه های اجتماعی می باشد. آیا تجهیزات نیز می توانند همانند انسان این کار را انجام دهند؟ پیشرفت فناوری در علم کامپیوتر و مهندسی پاسخ مثبتی را به این پرسش داده است. دو فعالیت اصلی در این حوزه وجود دارد ، که شامل، ترکیب و برآورد سنی بر مبنای کامپیوتر بوده، که در زیر توضیح داده می شوند.

– ترکیب سنی: به تفسیر چهره افراد از نظر زیباشناختی با توجه به سن طبیعی و تاثیرات جوان سازی در چهره افراد می پردازد.

– برآورد سنی: چهره چهره را بطور اتوماتیک با سن دقیق یا گروه سنی چهره افراد تطبیق می دهد.

برای درک بیشتر این مطلب، ما به تفکیک چهار مفهوم در مورد سن بشر در این مقاله می پردازیم.

– سن واقعی: سن حقیقی ( سال های بعد از تولد) یک فرد

— سن چهره: اطلاعات سنی نشان داده شده در ظاهر فرد

تشخیص سنی: سن فرد که توسط حالت چهره افراد برآورد زده می شود

– برآورد سنی: تشخیص سن فرد توسط تجهیزات تشخیص چهره

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد