مقاله انگلیسی ترجمه شده آموزش صنعتی : مطالعه ای بر اثربخشی آن در میان دانشجویان

مشخصات محصول
قیمت:12000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۳ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M290

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده آموزش صنعتی : مطالعه ای بر اثربخشی آن در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی

عنوان انگلیسی:

Industrial Training: a Survey on its Effectiveness Among Undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies

چکیده فارسی:

آموزش صنعتی یا (IT) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است. هدف از برگزاری این دوره، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند، می باشد. پس از چند سال از اجرای آن، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند، زیرا اثبات شده که دارای تأثیر زیادی هستند. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی برنامه های آموزش صنعتی در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم آموزش صنعتی انجام گردید. برای این منظور ۱۱۰ پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید. گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که دوره آموزش صنعتی خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی آموزش صنعتی پشتیبانی می شود. اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهشی نشان می دهد که آموزش صنعتی، اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارد. پیشنهادات توسط دانش آموزانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ارائه شده و همچنین برای بهبود اجرای آموزش صنعتی مورد توجه قرار گرفتند. پیشنهادات قطعاً در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به آموزش صنعتی کمک خواهد کرد.

۱: مقدمه

آموزش صنعتی یکی از دوره های اجباری دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) در UKM است که به همه دانشجویان ارائه میشود. انتظار می رود که این دوره برای پرورش فارغ التحصیلانی با کیفیت باشد که این کار را با مواجه کردن آنها با یک تجربه کاری انجلم میدهند زمانی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. وابستگی صنعتی روشی است که توسط دانشگاه به منظور اطمینان حاصل کردن از این که دانش آموزان با یک تجربه کاری مختصر قبل از اینکه فارغ التحصیل و وارد بازار کار رقابتی شوند انجام میشود. با آشنایی شان با صنعت، دانش جویان درک بهتری از وضعیت کار جدای از برقراری ارتباط اولیه و ایجاد روابط با ارزش با کارفرمایان آینده خود خواهند داشت. همچنین از طریق آموزش صنعتی، دانش جویان با جزئیات راه اندازی سازمانی و مدیریت داخلی آن به عنوان یک دارایی ارزشمند مواجه میشوند که آنها را در یافتن محیط بهتر با کارفرمایان آینده خود یاری میرساند. این روش نشان می دهد که رابطه بین “تئوری و عمل” دارای پتانسیلی در دوباره شکل دادن دانشجویان جویان در دوره های مهارت های میان فردی و درون فردی میباشد. در ابتدا این طرح به دانشکده معرفی شد. از اهداف این دوره تربیت فارغ التحصیلانی است که قدر به استفاده از دانش اساسی و خاص خود را دارند که آن ها را در دانشگاه در وضعیت واقعی کار به دست آورند، فارغ التحصیلانی که قابلیت ارایه کار و مسئولیت های شان را به نحو احسن دارند، قابلیت کار کردن در یک گروه با فرض رهبری و دانشجویانی که قادر به انجام کار های اداری و مدیریت را با علاقه زیاد به یادگیری امور جدید به طور مداوم و، قابلیت برقراری ارتباط موثر و بهره مندی با اخلاق خوب حرفه ای و احساس مسئولیت را دارا میباشند.

  1. بررسی متون

این واقعیتی غیر قابل انکار است که آموزش های صنعتی در دسترسی به توانایی دانش جویان به خصوص با توجه به تغییرات در شیوه های آموزش و نگرش های سراسر فرهنگ های ملی حاثز اهمیت است. مقدار تنوع آموزش در ترویج سازمانی فراگیر، برابر و منصف به عنوان اهمیت جامعه توسعه منابع انسانی در اتخاذ یک نقش فعال در پرداختن به مسئله تنوع از طریق برنامه های تحقیقاتی. به منظور اطمینان حاصل کردن از این که اهداف فوق تحقق می یابد لازم است که دوره ها به منظور پیاده سازی و اثربخشی شان مورد بررسی قرار گیرد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد