دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده حسابداری روند همگرایی IASB و FASB و نیاز به آموزش حسابداری “مبتنی بر مفهوم ”

مشخصات محصول
قیمت:17000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۰

تعداد صفحه انگلیسی: ۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۵ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول:h102

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده حسابداری روند همگرایی IASB و FASB و نیاز به آموزش حسابداری  “مبتنی بر مفهوم ”

عنوان انگلیسی:

The IASB and FASB convergence process and the need for ‘concept-based’ accounting teaching

چکیده فارسی:

ارتقا و افزایش جهانی شدن اقتصاد ایالات متحده علاقه به استانداردهای بین المللی حسابداری را تحریک میکند. در این راستا، روند همگرایی بین اعضای هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) و هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) تکمیل چندین پروژه بزرگ در سال ۲۰۱۱ را هدف قرار میدهد. اهمیت  پروژه های تحت بررسی  و همچنین فقدان راه حل های نظری قطعی در اطراف آنها نشان می دهد که هدف از یک “مجموعه مشترک” از استانداردهای حسابداری درمدت متوسط کوتاه   با یک وضعیت بالفعل” مجموعه ی کمی متفاوت” از استانداردهای حسابداری جایگزین خواهدشد. در این مقاله، ما از بهترین شیوه های موجود درجهت پیشنهادسازی (پروپوزال نویسی) برای معرفی IFRS به برنامه درسی موسسات آموزش عالی در ایالات متحده کمک میگیریم. پروپوزال ما توسط این ایده که آموزش حسابداری باید از آموزش همیشگی قواعد موقت به تاکید شالوده های اقتصاد ی و استراتژیکی  معاملات حسابداری منتقل شود، تحریک و هدایت میشود

  1. مقدمه

روند همگرایی بین اعضای هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری(IASB) وهیئت استانداردهای حسابداری مالی(FASB) تکمیل چندین پروژه بزرگ در سال ۲۰۱۱ را هدف قرار میدهد، و به منزله یکی از بلند پروازانه ترین و گسترده ترین تلاشها درطول تاریخ است.نتایج آن به سختی می تواند غلو شود.به این ترتیب،طرح همگرایی بسیار بحث انگیزاست. با این حال، برنامه های تنظیم کننده، شرکت های حسابداری، پزشکان فردی و دانشگاهیان، که در بحثهای جاری در مورد طبیعت بهینه استاندارد (قوانین در مقابل اصول) شرکت می کنند، استانداردهای مناسب تنظیم فرآیندها و تغییرات لازم برای دانشجویان  برنامه های درسی حسابداری را هم تراز کرده است.

از دیدگاه ایالات متحده،افزایش جهانی شدن اقتصادش مسلما علاقه به استانداردهای بین المللی را تحریک میکند.آخرین نظر سنجی از اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی(BEA) گزارش می دهد که شرکت های چند ملیتی غیربانکی ایالات متحده عملیات بین المللی خود را در سال ۲۰۰۷ برای چهارمین سال متوالی افزایش داده اند، همانطور که با ارزش افزوده، هزینه های سرمایه و اشتغال ارزیابی شد(به بیرفوتو ماتالونی ، ۲۰۰۹ مراجعه کنید). اگر نه همه ی این کشورها اما در بسیاری،IFRS استانداردی  برای گزارش است. علاوه بر این،IFRS امروزه در خاک آمریکا در حال انجام است، شرکت های بین المللی دیگر لازم نیست ازIFRS بهGAAP ایالات متحده تطبیق کنند تا درایالات متحده تحت این شرایط پویا ثبت شوند،این مقاله مفاهیم آن از روند همگرایی برای آموزش حسابداری استادانه را به دقت شرح خواهد داد.برای این کار،یک بررسی متمرکز ازوقایع اخیر مفید خواهد بود.

بررسی های اخیرانجام شده توسطKPMGو انجمن حسابداری آمریکا(AAA) موقعیت های متنوع محققان حسابداری آمریکا ر ابا توجه به معرفیIFRSدر برنامه درسی حسابداری(AAA-KPMG، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹) برجسته میکند. اولین بررسی سالانه در سال ۲۰۰۸ انجام شد و پاسخ۵۳۵ استاد جمع آوری گردید.جالب توجه است،بیش از ۲۰ درصد پاسخ دهندگان ابراز تمایل به ایجاد تغییرات در برنامه درسی حسابداری خود جهت ترکیبIFRS، درسال تحصیلی زیر :۲۰۰۸ -۲۰۰۹ کردند. بررسی پیگیری در طول تابستان سال ۲۰۰۹انجام شد، این نسخه دوم  بررسی باز هم در حدود۵۰۰پاسخ ازدانشگاهیان حسابداری آمریکا جمع آوری کرد.در این مورد،۷۵٪از پاسخ دهندگان نشان دادند کهIFRSباید بلافاصله به برنامه درسی حسابداری معرفی می شود. با وجود این اهمیت واضح، درصد بسیار کمی از پاسخ دهندگان(۸٪)ملاحظه کردند که اعضای هیئت علمی حسابداری دانشگاهشان برای ترکیبIFRS را در برنامه درسی آماده بودند.

این پرسش که چه و چه موقع استانداردهای حسابداری بین المللی دربرنامه درسی حسابداری ترکیب میشوند، چیزجدیدی نیست.در سال ۱۹۷۸،جامعه اقتصادی اروپا(EEC) دستور چهارم خود را درباره حساب های سالانه ی انواع خاص شرکتها صادر کرد.انطباق با مقررات رهنمود چهارم  نیاز به تغییراتی دراستانداردهای حسابداری کشورهای عضو در طول دهه ۱۹۸۰داشت.پذیرش IFRSتوسط اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵  موجب تطابق بیشتری توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا(EU) شد، و نیازمند  تغییراتی دربرنامه درسی حسابداری بود .

اگر چه این تجربه اقتباس شده با مسئله ای روبرو نبوده اند، اما آنها دانش بیشماری را ارائه داده اند ،که ممکن است این اطلاعات را به تنظیمات دیگر منتقل سازد، از جمله نقشه کشی ایالات متحده به بهترین شیوه قابل دسترسی برای پرداختن به حرفه است، ما باید یک طرح خاص برای معرفیIFRS به برنامه درسی موسسات آموزش عالی در ایالات متحده تدوین کنیم.

همانطور که بررسی هایKPMG-AAA  نشان داده است، یک راه طولانی برای رفتن به منظور رسیدن به توافق پیرامون معرفیIFRS به برنامه درسی حسابداری در آن وجود دارد.ما متقاعد شده ایم که دو مانع عمده در این زمینه وجود دارد . اصل بحث حسابداری مالی مبتنی بر تعهد است، بحثی که در میان دانشگاهیان حسابداری همیشه حاضر است.(باکستر، ۱۹۷۹)این بحث، ما را در معرض تاثیر فراگیر بسیاری از پروژه های خاص همگرایی دراستانداردهای حسابداری قرار می دهد. همچنین نکته مهم برای اهداف این مقاله وجود  بحث دوم و بسیارمرتبط در مورد نقش استانداردهای حسابداری در برنامه آموزش حسابداری است. در مقاله پیش رو، ما باید در مورداولین بخش طرح کلی مسائلی که ممکن است مانع معرفی و آشنایی واقعیIFRS به برنامه درسی دانشگاه های ایالات متحده و مدارس کسب و کار شوند، به بحث و گفتگو بنشینیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد