دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده حسابداری عرضه های اولیه سهام و نقش حسابداری مدیریت

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه فایل WORD

کد محصول: h28

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده حسابداری : عرضه های اولیه سهام و نقش حسابداری مدیریت

عنوان انگلیسی:

Initial Public Offerings and the Role of the Management Accountant

چکیده فارسی:

تبدیل شرکت به سهامی عام تصمیم آسانی نیست. اجرای این امر مطابق با پروسه عرضه اولیه سهام (IPO) هزینه ها و مزیت های قابل توجهی را دربر می گیرد. حسابداران مدیریت بواسطه کمک به مدیریت در تهیه صورت وضعیت های مالی مبتنی بر GAAP، انتخاب شرکت حسابداری بیرونی، گزینش پذیره نویس برای IPO و تهیه پیش نویس مواردمورد نظر، تامین نیازهای گزارشات SEC، تعیین قیمت عرضه اولیه و تهیه نمایش راه، و کمک به مدیران اجرائی شرکت، نقش حیاتی را ایفا می کنند.

هنگامی که شرکت سهامی خاص تصمیم به ارائه سهام خود به عموم می نماید – “عمومی شدن”، اقدام به عرضه عمومی اولیه سهام (IPO) می کند (۱). عمومی شدن تصمیم بزرگی است که برای همیشه ماهیت کسب و کار شرکت را تغییر می دهد. پروسه واقعی عمومی شدن زمان بر بوده و چالش های ویژه و خاصی را به همراه دارد که شرکت ها باید برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

تصمیم به عمومی کردن شرکت امر آسانی نیست. در شرایطی که تبدیل به سهامی عام شدن دسترسی بیشتری را به منابع سرمایه فراهم می سازد، این امر مسئولیت های قابل توجهی را نیز دربر می گیرد، از جمله تسهیم کنترل شرکت با سهامداران، افزایش حاکمیت شرکتی، و شرایط Sarbanes-Oxley (SOX). همچنین، هزینه های مستقیم و غیرمستقیم قابل توجه با پروسه IPOو الزامات گزارشات (آتی) بعدی ارتباط می یابد.

حسابداران مدیریتی دارای صلاحیت های منحصربفرد برای تسهیل پروسه IPO هستند. آنها از مهارت ها و دانش جمع آوری اطلاعات مورد نیاز مالکان شرکت برای اتخاذ تصمیم عمومی شدن برخوردار می باشند، و در نتیجه اطلاعات مالی و غیرمالی ضروری جهت ثبت اوراق بهادار شرکت (یعنی، عرضه سهام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)) را ارائه می دهند.

اگرچه شواهد موجود حاکی از اهمیت حسابداران در پروسه IPO است، پژوهش کمی در خصوص نقش استراتژیک حسابداران مدیریتی در پروسه IPO صورت گرفته است. شاید بتوان این پروسه را با اشاره به تعریف حسابداری مدیریت IMA بهتر مورد ارزیابی قرار داد:

حسابداری مدیریت حرفه ای است که با مشارکت در اتخاذ تصمیمات مدیریت، ایجاد سیستم های مدیریت عملکرد و برنامه ریزی، و فراهم ساختن تخصص در ارائه گزارشات مالی و کنترل را به منظور کمک به مدیریت در تعیین و اجرای استراتژی سازمان دربرمی گیرد (۲).

بطور خلاصه، حسابداران مدیریت فعالانه در تمام پروسه IPO مشارکت دارند: تصمیمات اولیه استراتژیکی تا عمومی شدن ، گردآوری اطلاعات که باید به منزله بخشی از پروسه ثبت IPO تکمیل شوند، بحث و بررسی درباره قیمت عرضه عمومی اولیه سهام شرکت، طرح ریزی نقشه راه، و عدم توجه به پروسه کنترل درونی شرکت.

پس از عرضه عمومی موفق، حسابداران مدیران اجرائی را در تامین شرایط تهیه گزارشات بعدی SEC یاری می رسانند.

بدلیل ندرت دفعات انجام IPO، بسیاری از حسابداران بطور مستقیم با پروسه IPO سروکار ندارند. مقاله حاضر برای کارشناسان حسابداری و نیز دانشجویان حسابداری قابل توجه است که به آگاهی و شناخت گستره و دامنه مسئولیت های مرتبط با اجرای حسابداری مدیریتی امروزی تمایل دارند (۳). این مقاله برای افرادی که بدنبال کسب صلاحیت و تائیدیه حسابدار مدیریت می باشند نیز قابل توجه است (۴).

تصمیم تبدیل شرکت به سهامی عام

اولین گام در این پروسه بررسی دقیق مزیت ها و معایب تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام و سپس تصمیم گیری در خصوص اجرای این اقدام یا صرفنظر از آن می باشد. بدیهی ترین مزیت ،دسترسی بیشتر به سرمایه است. جریان فراوان سرمایه به شرکت، در بازپرداخت دیون، سرمایه گذاری در کارخانه و تجهیزات، حمایت از رشد آینده، و توسعه برنامه های تحقیق و توسعه و سایر موارد یاری می رساند.

مزیت هایی نیز در ارتباط با ارزش وجود دارد. شرکت های سهامی عام  بطور کلی از ارزش بیشتری در مقایسه با شرکت های خصوصی برخوردار می باشند. افزایش نقد شوندگیسهام، دسترسی بیشتر به اطلاعات بازار، و بررسی های بازار ،ارزش بیشتری را برای شرکت های سهامی عام  در برابر شرکت های خصوصی به همراه دارد.

علاوه براین، شرکت های سهامی عام برنامه های خرید سهام یا قراردادهای حق اختیار سهام، سهام ترجیحی یا سهام عادی را به عنوان بخشی از سیستم پاداش خود در اختیار کارکنان خود قرار می دهند، که در برخی موارد مزیت رقابتی قابل توجهی به شمار می رود. بدلیل پتانسیل فزاینده و قابل توجه، وجود برنامه های قرارداد حق اختیار سهام برای توانایی شرکت در جلب و حفظ مسئولان مستعد و پرسنل کلیدی اهمیت می یابد.

در برخی موارد، شرکت خصوصی به منظور ادغام یا تملک یک شرکت دیگر (از طریق انتشار سهام بصورت پرداخت) عمومی می شود. مزیت اولیه این استراتژی محافظت از نقدینگی شرکت است.

در پایان، شرکت های سهامی عاماز نسبت بدهی به سرمایه بهتری برخوردار می باشند. این امر گرفتن وام هایی با مبالغ بیشتر را تسهیل می بخشد و یا  هزینه های وام گرفتن را کاهش می دهد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد