دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی تامین مالی مراقبت های طولانی مدت برای افراد مسن ناتوان در فرانسه: روح اصلاحات

مشخصات محصول
قیمت:18000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی: ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۱۲ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول:h90

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی تامین مالی مراقبت های طولانی مدت برای افراد مسن ناتوان در فرانسه: روح اصلاحات

عنوان انگلیسی:

Financing long-term care for frail elderly in FranceThe ghost reform

چکیده فارسی:

همانند سایر کشورهای مرفه، فرانسه با افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت های طولانی مدت (LTC) مواجه می باشد. موسسه دولتی خدمات مراقبت های طولانی مدت ، با آمار ۷۰ درصدی در مورد افراد  تحت پوشش، بیش از ۱۵ سال از زمان بازگشایش می گذرد. با این وجود این موسسه ، برای افزایش تعداد افراد سالمند ناتوان که انتظار می رود ۳ درصد از جمعیت را تا سال ۲۰۶۰ تشکیل دهند، حمایت مالی منصف و مناسبی عرضه نکرده است. از سال ۲۰۰۵ تا کنون، پیشنهادات اصلاحات مالی متعددی ارائه شده است، از جدیدترین خطرات تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی گرفته تا هدفمند کردن یارانه ها برای بیمه خصوصی مراقبت های طولانی مدت. با این وجود، تا امروز هیچ تدبیری در مورد اصلاحات به تصویب نرسیده است. این مقاله تارخچه مختصری در مورد تامین مالی دولتی مراقبت های طولانی مدت در فرانسه را ارائه می دهد تا بتوان زمینه ای برای بحث های جاری، از جمله مواضع و قدرت سیاسی نسبی ذینفعان مختلف و در کوتاه مدت چشم انداز تردید آمیزی برای اصلاحات ایجاد کرد.

کلمات کلیدی: مراقبت طولانی مدت، بیمه، سرمایه گذاری عمومی، اصلاحات، سیاست ، فرانسه

  1. ۱. مقدمه

کشورهای زیادی با فشار افزایش سریع جمعیت سالمند مواجه هستند. در فرانسه، این مشکل به دلیل افزایش امید به زندگی به وجود آمده است اما این مسئله مانند کشورهای آلمان و ژاپن، باعث کاهش نرخ باروری نشده است. تاثیر اعلام زاد و ولد زیاد در جنگ جهانی دوم این روند را در میان مدت تشدید خواهد کرد و با اعلام ۱۵٫۶ درصد جمعیت در مقایسه با ۸ درصد امروز انتظار می رود جمعیت سالمند بالای ۷۵ سال  تا سال ۲۰۵۰ تقریبا دوبرابر شوند. از آنجا که احتمال وابسته شدن تا حد زیادی با بالا رفتن سن افزایش می یابد، انتظار می رود تعداد افراد مسن ناتوان تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۰ درصد و تا ۲۰۶۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد، و این یعنی از ۱۵/۱ میلیون نفر تا سال ۲۰۱۰ به ۵۵/۱ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ و ۳/۲ میلیون نفر در سال ۲۰۶۰ ، تقریبا برابر با ۳ درصد جمعیت، می رسیم. در نتیجه، نیاز روز افزونی به مراقبت طولانی مدت (LTC) می باشد تا کمک های شخصی به افراد سالمند ناتوان در خانه یا خانه سالمندان یا دیگر مکانهای مراقبتی فراهم شود. در سال ۲۰۱۰، مخارج مراقبت های طولانی مدت فرانسه ۳۴ میلیارد یورو، معادل ۷۳/۱ درصد تولید ناخالص داخلی، تخمین زده شد که از این مقدار ۷۰ درصد بودجه دولتی بود.

مخارج افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت های طولانی مدت، دولت کشور مرفه را برآن داشته است تا راه حلی برای حصول اطمینان به دسترسی از طریق حمایت مالی عمومی پیدا کند.این سیاستها اشکال مختلفی در طول سه دهه اخیر داشته اند. در سال ۱۹۹۵ آلمان ، نظام بیمه اجتماعی همگانی ای برای مراقبتهای طولانی مدت تاسیس کرد که  تا حد زیادی از طریق مالیاتهای مشمول بر حقوق و دستمزد که برای فرد دارای فواید است در قالب پول نقد و یا در نوع خدمات، تامین می شد. در سال ۲۰۰۰، ژاپن نظام بیمه دولتی را ایجاد کرد که از ترکیب حق بیمه و مالیاتهایی که دارایی ها برای خدمات شهروندی تصویب کرده بودند، تامین می شد.

در فرانسه، پوشش دولتی مراقبتهای طولانی مدت همیشه  و به خصوص در ۱۵ سال اخیر، وجود داشته است. اما هنوز پوشش کافی نیست، و از سال ۲۰۰۵ تا کنون بحث اصلاحات مالی مطرح شده است. ابتکارات متعددی مطرح شده، اما هیچ کدام تصویب نشدند. در این مقاله گسترش نظام پشتیبان مالی از سال ۲۰۰۴ شرح داده می شود. همچنین، گزینه های مختلف اصلاحات پیشنهاد شده و تفسیرهای ممکن در مورد عملکرد بی حاصل دولت را تا به امروز بررسی می کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد