مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی: برون سپاری؛ مزایا و ریسک ها

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۱۷ صفحه فایل WORD

کد محصول:h25

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت با ترجمه فارسی:  برون سپاری؛ مزایا و ریسک ها

عنوان انگلیسی:

Outsourcing — The benefits and the risks

چکیده فارسی:

برون سپاری یکی از قویترین گرایشات در مدیریت منابع انسانی می باشد. دلایل برون سپاری وظایف منابع انسانی عبارتند از صرفه جویی های مالی، افزایش توانایی در تمرکز بر مسائل استراتژیک، دسترسی به تکنولوژی و متخصصان خبره و افزایش توانایی در تقاضای خدمات بهبود یافته و قابل سنجش. با وجود این دلایلی وجود دارند که دسترسی به این مزایا را با مشکل مواجه می سازند. علاوه بر این، برون سپاری ممکن است تاثیر شدیدی بر روحیه کارمندان داشته و ریسک انتقال متخصصان و دانش داخل سازمان را به بیرون سازمان در پی داشته باشد. اداره برون سپاری یک بحران محسوب می شود.

کلمات کلیدی: برون سپاری؛ مزایا؛ ریسک ها

شرکت بریتیش پترولیوم[۱] وظایف منابع انسانی خود را به خاطر دلایلی به اگزالت[۲] واگذار کرده است. دلیل اول کاهش هزینه ها بود و دلیل دوم فراهم کردن حمایت های کیفی برای کارمندان و سومین دلیل تمرکز بر استراتژی های اصلی منابع انسانی و کاهش زمان کارهای اداری بود. معاون منابع انسانی این شرکت بیان می کند که: «هزینه های تحمیلی فعالیت های منابع انسانی بر ما غیر رقابتی و کیفیت خدمات دریافتی ما نامشخص بود. به علاوه تحمیل کارهای اداری بر بخش منابع انسانی در واحد های کسب وکار از عملکرد موثر وظایف خدمات استراتژیک منابع انسانی ممانعت می کرد.» رکورد بزرگترین قرارداد برون سپاری، ۶۰۰ میلیون دلار بود. بدلیل رشد سریع، شرکت بریتیش پترولیوم نیازمند ۱۰۰۰۰ کارمند جدید و چندین سیستم ناسازگار در زمینه جبران خدمات و ارزیابی بود. توافقنامه بریتیش پترولیوم – اگزالت مشخص می کرد که برون سپار باید عوامل اداری جبران خدمات، مزایا، حقوق، بهبود سازمانی، مدیریت عملکرد، توسعه کارمند، آموزش، استخدام و جابجایی را برای ۵۶۰۰۰۰ کارمند آمریکایی و انگلیسی انجام دهد. شرکت بریتیش پترولیوم تنها وظیفه تعیین خط مشی و قضاوت را برای خود نگه داشت( واگذار نکرد).

معامله صورت گرفته نتایج ذیل را در بر داشت: ۴۰٪ کاهش در کارمند گزینی، کاهش ۱۵ میلیون دلاری هزینه های عملیاتی در یک سال، اجتناب از سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری در زمینه تکنولوژی. برون سپاری اجازه می دهد که متخصصان منابع انسانی از خطوط کسب و کار پشتیبانی نمایند.

برون سپاری به یک رابطه قراردادی برای ارائه خدمات کسب وکار توسط یک عرضه کننده خارجی اشاره دارد. به عبارت دیگر، یک شرکت مبلغی را به دلیل انجام برخی وظایفش توسط شرکت دیگر به آن پرداخت می کند. در حال حاضر، برون سپاری به عنوان یکی از قویترین گرایشاتی که به مدیریت شکل تازه ای می دهد، افزایش یافته است. بنابراین، سازمان ها همیشه برخی از وظایف خود را برون سپاری می کنند. برای دهه ها، بیشتر سازمان ها شرکت هایی را برای انجام وظایف تمیز کاری و رستورانی خود اجیر می کردند. چیزی که اکنون تفاوت کرده است، مقیاس و درجه آن است. شرکت ها هر چیزی از مدیریت تکنولوژی اطلاعات را برای تمامی وظایف همچون منابع انسانی برون سپاری می کنند.

۱- برون سپاری

برون سپاری زمانی رخ می دهد که یک سازمان قراردادی را با سازمان دیگر، برای ارائه محصولات یا خدمات یک فعالیت یا وظیفه عمده انعقاد نماید. در برون سپاری، کاری که بطور متداول در داخل سازمان انجام می گرفت به یک عرضه کننده خارجی انتقال داده می شود، و کارمندان سازمان اصلی اغلب به سازمان عرضه کننده خدمات منتقل می شوند. تفاوت برون سپاری با اتحاد یا شرکت و یا سرمایه گذاری مشترک در این است که در برون سپاری جریان منابع یک طرفه و از سمت عرضه کننده خدمات به سوی استفاده کننده خدمات بوده و عموماً تقسیم سود یا شراکت دو طرفه وجود ندارد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد